23 March 2010

Lentezon op de oever

Rutger Hiemstra - 23/3/2010 Lentezon op de oever - 23 x 16 cm.
Vanmorgen ben ik eerst naar Drenthe gegaan, om ergens tussen Tynaarloo en Zeegse een schilderijtje te gaan maken van het Zeegserloopje; een heel klein riviertje dat op die plek erg mooi meandert.
Eigenlijk werd ik na een halve minuut werggestuurd door de eigenaar van het land, maar ik ben even naar hem toe gelopen en na een gezellig praatje vond hij het prima dat ik er ging zitten schilderen. Een heerlijk dagje vandaag! Ik zag vier vlinders, waaronder één citroenvlinder, één hommel en een steekmug, en verder hoorde ik steeds een groene specht en de eerste tjiftjaf van dit jaar.

's Middags heb ik nog zitten schilderen bij het Friescheveen bij Paterswolde. Daarover binnenkort misschien meer. Ik moet er nog even mee bezig.
Hier nog een keer het schilderijtje van vanmorgen - klik aan voor een grote versie:

No comments: