07 March 2010

Denemarken!

Omdat ik de afgelopen twintig jaar ontzettend veel bezig ben geweest met fotograferen, zeker op vakanties en al helemaal sinds de opkomst van de digitale fotografie, leek het me nu wel eens leuk om een paar dagen zonder camera's op pad te zijn. Gewoon Genieten dus. Ik had zelfs mijn schilderspullen thuisgelaten.

Op de heenweg kwamen we in zulke zware sneeuwbuien terecht dat we in Hamburg een goedkoop hotel gezocht hebben. Pas de volgende middag waren we op het schitterende keienstrandje van het schiereiland Als.

En wat zagen we toen we bij onze halfopen blokhut-met-uitzicht-op-zee aan kwamen lopen? Een zeearend! Wat een megagroot beest! Op nog geen veertig meter afstand vloog een fantastisch grote roofvogel met enorme klauwen en een gele snavel over het strandje, en even later nog over de bomen. We keken elkaar eens even aan: dit was wel het slechtste moment om zonder camera te zitten dat we hadden kunnen uitkiezen...
We hadden bijvoorbeeld zo'n soort foto kunnen maken:

Maar laten we eerlijk zijn: we hadden nooit zo snel onze camera uit de tas kunnen pakken, en dit was ook de enige keer dat we hem zagen; hij kwam helaas niet meer voorbij.

We hebben weer wat wandelingetjes gemaakt, vuur gestookt, gekampeerd bij -8 graden, allerlei dierensporen in het bos gevonden, op keienstrandjes gestaan (bij al deze activiteiten dacht ik regelmatig: hmmmmmmmm..... had ik maar een camera!) en het was allemaal weer even schitterend als altijd.
Mijn goede vriend D. had wel twee camera's mee, maar gebruikte ze nauwelijks; hieronder twee van de (paar) foto's die we aan de tocht hebben overgehouden.


Als je er nog nooit geweest bent: ga eens naar Denemarken! Het is maar een paar uur rijden - als je geen sneeuwbuien krijgt bij Hamburg.
O ja, we waren precies op deze plek.

No comments: