22 September 2011

Skalhamn

Voor onze eerste nacht in Zweden hadden we natuurlijk geen slaapplaats geregeld, maar we zouden -zoals altijd- gewoon een donker bos inrijden, zo ver mogelijk van alle huizen vandaan, en daar de tent op een open plek opzetten. Dat plan slaagde weer eens heel goed. Hier zie je ons, om 3.20 uur, nog even van de sterren (en port/bier/whisky) genieten voordat we gingen slapen.

Drie uur later werden we weer wakker. Altijd leuk om in het ochtendlicht te zien waar je terechtgekomen bent! Zie hieronder hoe mooi het zonlicht op de bomen viel!

En mijn brander kwam weer goed van pas bij het eieren-met-spek bakken:

Daarna reden we door naar het doel van deze tocht: de Zweedse westkust boven Göteborg, en om preciezer te zijn: het heel kleine haventje Skalhamn. Ik had al op Google Earth gezien dat dat middenin het allermooiste gebied ligt.

Ik ben inmiddels al in heel wat landen geweest, van Noord-Amerika, Rusland, Zuid-Afrika tot China, maar ik moet eerlijk zeggen dat zo'n haventje als dit het gemakkelijk haalt bij al het prachtigs dat ik elders gezien heb.

Hier een van de tekeningen die ik er gemaakt heb:

Klik deze foto nog maar eens aan, dan zie je hoe mooi het daar was:

No comments: