30 September 2011

Insecten

Deze week was ik even in de Hortus in Haren, waar ik toevallig een meneer zag die bezig was een 'insectenshow' op te voeren voor kindertjes. Hij liet allerlei fantastische wandelende takken/blaadjes/halve braamstruiken over zijn handen en hoofd lopen. Ik ben er even bij gaan zitten, en kon het na een poosje niet laten te vragen: 'eh... mag ik die ook eens over mijn arm laten lopen?'
Het mocht.

'Eigen risico' zei die meneer, 'als ze kwaad worden, zul je er achter komen dat ze inderdaad veel stekels hebben'.
Maar ik dacht dat dat wel een beetje mee zou vallen. Wat een SCHITTEREND beest!

Als je zelf maar rustig blijft, blijven dieren vaak ook rustig. Zo had ik een half uur later nog iets heel grappigs bij de papegaaien.

Ik liep er iets dichter heen, om er een foto van te maken, en ik zei 'Hallo...' zodat ze hoorden dat ik er aan kwam.
'HALLO!' riep die papegaai naar me terug!
'Ja, gaat goed' riep hij ook. 'Hahahaha! Doei!'

No comments: