03 October 2006

Fossilhunts

In 1999 begonnen mijn goede vriend M. en ik met onze fossielzoektochten, waarop we in behoorlijk wat Noord-Europese landen terecht kwamen. We liepen over winterse stranden, langs Schotse beekjes, onder Scandinavische kliffen, in grillige beukenbossen en door verboden steengroeves. Onze goede vriend D. was ook steeds vaker van de partij, en de tochten gingen langzamerhand niet meer alléén om de fossielen.
Het kamperen, haventjes bekijken, in de auto door mooie landschappen rijden met de juiste muziek er bij, fotograferen, over rotsstrandjes lopen, hunebedden zoeken, krabbenvangen, whisky drinken bij het kampvuur, ruïnes bekijken, dierenschedels verzamelen, tekenen, voetballen, vissen en vuurstenen werktuigen zoeken werd net zo belangrijk.
Ik heb veel boeken, schilderijen en andere spullen, maar niet veel daarvan vind ik zo waardevol als dit boekje hierboven. Het bevat de verslagen van een groot deel van deze tochten, waar ik hier nog vaak wat van zal laten zien.

No comments: