04 September 2009

Zomerprojecten (II)

In dit berichtje liet ik zien dat ik een aantal tomaten-, komkommer-, augurken- en paprikaplanten in een teil had gezet, om ze de hele zomer in de gaten te kunnen houden. Altijd mooi om te zien hoe dingen groeien.
In juni zag het er zo uit:

Eind juli waren de tomatenplanten al zo hoog geworden (let niet op de gele teunisbloem links, die heeft er niks mee te maken):

En de afgelopen weken kon het oogsten beginnen; ik heb er drie megagrote augurken vanaf gehaald (die stonden verderop in de tuin, in een emmer) en twee komkommers, en een groepje tomaten.



De komkommers en augurken smaakten heerlijk! De tomaten heb ik nog niet geprobeerd maar ze zien er wel normaal uit. Er hangt er nog een hele serie aan - allemaal al bijna klaar om de pasta in te gaan.
Ik ga dit volgend jaar maar weer doen, leuk om te zien dat dit soort planten het ook wel prima vindt om in een emmer met potgrond te groeien, en zo'n grote zinken teil met veel ruimte voor de wortels vinden ze helemaal fijn.

No comments: