14 September 2009

Blauwe dakpannen

Toen ik een klein kereltje was, reden we wel eens met de auto naar het westen om familie te bezoeken. Vlak voordat we daar arriveerden, kwamen we altijd langs huizen met prachtige diepblauw/paarse dakpannen! De ene pan was nog blauwer dan de andere; ik vond het altijd schitterend.


Nu reed ik er vorige week toevallig weer langs, en ik zag dat er één van die huizen te koop was! Voor rond de 200.000 euro kun je in een huis met zulke schitterende pannen wonen!

Soms zie je ook huizen met bijna net-zo-mooie groen-geglazuurde dakpannen, zoals dit ten zuiden van Groningen:

4 comments:

Gelkinghe said...

Staat dat huis niet in Haren, vlakbij Sassenhein aan de Lutsborgweg?

rutger said...

inderdaad!
goed onthouden.

Anonymous said...

...zag ik daar een Friese wimpel?!

Anonymous said...

surhuisterveen, groningerstraat