13 August 2009

Vlinder

Op vakantie kwam ik een schitterende vlinder tegen die nog niet in mijn mapje 'vlinders' zat. Gelukkig bleef 'ie lang zitten, net als zijn soortgenoten, zodat ik er een paar prima foto's van kon maken.
Het klinkt misschien nogal suf, om een mapje 'vlinders' te hebben, maar er is zoveel moois te zien in de natuur, en ik weet van zó weinig soorten hoe ze heten, dat ik besloten heb daar wat aan te doen. Ik heb de volgende mapjes gemaakt: kevers, vogels, vlinders, hommels, wantsen en overige beesten. En daar komen uiteraard alleen foto's in die ik zelf gemaakt heb.
In het mapje wantsen zitten bijvoorbeeld nu twee exemplaren, de zuringwants en de vuurwants. Die weet ik feilloos te herkennen. Het is een begin.
Hier de franse vlinder, moet haast wel een kleine parelmoervlinder zijn, dacht ik.


No comments: