08 August 2009

Romanesco

Ik zou vandaag eens even boodschappen gaan doen. Ik was de afgelopen tijd al vaak in de SuperdeBoer en de AH geweest, dus ik dacht: laten we eens naar de C1000 gaan die iets verderop zit. Toen ik daar binnen liep, dacht ik na een paar seconden: 'He, ze maken hier wel veel reclame voor de LIDL....' en nog een kwart seconde later had ik door dat de C1000 hier niet meer zat.
Maar dat alles terzijde. In die LIDL zag ik vanmiddag de allercoolste groente die ik ooit heb meegemaakt: Romanesco! Moet je zien! Klik vooral de tweede foto even aan voor een vergroting, echt supermooi fractal-achtig!

Elk 'torentje' van deze groente (zo groot als een bloemkool) is weer opgebouwd uit kleinere torentjes, je kunt eindeloos inzoomen en toch dezelfde structuur blijven zien:

Fantastisch. Zo zie je maar weer: als je eens ergens anders heen gaat dan je normaal gesproken doet, kom je vaak de prachtigste dingen tegen.

1 comment:

tera said...

Ja, leuke groente hé? Ik heb er ook ooit eens een stukje over geschreven op ons weblog. Het smaakt een beetje als broccoli (als ik het me goed herinner).