24 August 2009

Koe #3517

Een deel van de vakantie waren we aan het kamperen bij de boer. Hij had een aantal appartementen in de schuur gemaakt, en een campingveldje aangelegd, want aan de koeien viel in deze tijd nauwelijks meer geld te verdienen. "Als je er een koe wilt hebben, dan neem je er maar een mee!" zei hij. Onze auto zat al zo vreselijk vol met alle vakantiespullen dat dat me niet zo'n goed plan leek.
Ik ben we een poosje bij de koeien in de schuur gaan zitten om er een paar olieverfschetsjes van te maken. Het schilderen van een levende koe is nog niet zo gemakkelijk - ze bewegen zo veel. En als je al een koe liggend aantreft, is de kans groot dat ze binnen 10 minuten weer opstaat, en de kans dat er acht andere nieuwsgierige koeien voor je gaan staan waardoor je niets meer van je model ziet, is nog veel groter. Toch heb ik onderstaand schilderijtje weten te maken, ik ben er tevreden over. Het is vrij klein, ongeveer 9 x 17 centimeter.
Klik aan voor een vergroting:


2 comments:

Erik van Elven said...

Leuk joh! Goed gelukt, staat bij mij ook nog steeds op het schilder verlanglijstje om te maken. Aparte lijst trouwens met die binnenlijst.

Anja said...

Mooi Rutger! Prachtig hoe het licht valt.