02 January 2011

Groenland

Op het vliegveld van Bremen moesten we een poosje wachten voordat ons vliegtuig naar Londen zou vertrekken. Ik keek eens wat rond in het winkeltje met kranten en tijdschriften, en zag daar een tijdschrift over Groenland, IJsland en Spitsbergen! Het zag er nogal stukgelezen uit; alsof het al een keer of zes verkocht was aan steeds andere reizigers die op een vlucht moesten wachten, maar toch had ik er graag een euro of acht voor over.

Omdat ik al wel zag ankomen dat ik het ergens onderweg of in Londen kwijt zou raken, heb ik een foto gemaakt van een van de vele mooie foto's die er in stonden:

Ik hoop ooit nog eens op zo'n soort plek terecht te komen. Ergens aan de westkant van Groenland, liefst in de zomer zodat het een redelijk temperatuurtje is. En dan dagenlang lekker ijsbergen schilderen die er daar voor de kust drijven (er breken steeds enorme stukken ijs van grote gletschers af bij sommige stadjes).
Lijkt me wel wat. Hou Krabbenvangen in de gaten, de komende jaren.
Het tijdschrift ben ik inderdaad kwijtgeraakt... hoewel, bedenk ik nu opeens, misschien zit het in het achtervak van mijn koffer.
Ik zal binnenkort eens kijken.

De beste wensen trouwens voor 2011!

4 comments:

Gelkinghe said...

Een gezond en aangenaam 2011 gewenst.

Erik van Elven said...

De beste kennis is zelfkennis :)
Zal inderdaad prachtig zijn. Ijsland ben ik al een keer geweest en is ook fantastisch. Gelukkig nieuwjaar!

Maarten Westmaas said...

Als het een beetje meezit, dan ga ik graag met je mee. Laat je weten wanneer je gaat?

david said...

Ik natuurlijk ook. Al was het alleen al om er weer een mooi fotoboek over te maken.