13 January 2011

Brander (2)

Nadat ik de buitenste huls af had, heb ik een stukje roestvrij staal gehaald om het binnenste deel te maken. Dit kon ik niet met popnagels vastmaken, omdat die ook weer zouden kunnen smelten (want ze zijn van aluminium) dus ik heb hier hele kleine boutjes en moertjes gebruikt.

En hieronder zie je dan het eindresultaat. Of 'ie nou wil branden of niet: het ziet er mooi uit, dacht ik zo. Binnenkort zal ik hem eens even gaan testen.


Bovenop dit geheel kun je dus een pan zetten. Het grote gat linksboven is om houtjes door naar binnen te kunnen gooien, door de kleinere gaatjes bovenin kan de hete lucht wegstromen. De lucht kan naar binnen door de gaten langs de onderrand.
De boel wordt bij elkaar gehouden door 12 boutjes, 12 moertjes en 116 popnagels.

1 comment:

Maarten Westmaas said...

Nu maar hopen dat we snel een dood konijn, een duif of lisdoddewortels vinden.

Of kun je er ook gewoon een eitje op bakken....?