07 February 2010

Nog één nachtje

Morgen vlieg ik naar Zwitserland! Ik hoop heel erg dat we de komende week een paar fraaie zonnige dagen hebben tussen de bergen van Chamonix, waar ik elke ochtend even heen ga rijden vanaf Genève (een uurtje rijden), of desnoods droge bewolkte dagen, want het zou jammer zijn als het een paar dagen echt gaat sneeuwen. Niet alleen kun je dan niet buiten zitten schilderen, maar je zult ook niets kunnen zien van de schitterende bergtoppen!
Ik heb dus liever de situatie op deze eerste foto dan op de tweede:

Ik lees hier net iets over de temperatuur vanmorgen, op deze bergtop - zie de bovenste foto: Aiguille du Midi
Altitude 3845 m
7 February 07:00
Temperature -17 °C
Wind WNW 10 km/h


Dit zijn plaatjes die ik zojuist van de webcams rond Chamonix heb geplukt. Ik ben ook van plan met zo'n kabelbaan een heel eind omhoog de bergen in te gaan, om daar eens rond te kijken en eventueel te schilderen. Wellicht is er bovenaan zo'n gondelbaan wel een fijn restaurantje waar ik precies mooi aan een raam kan zitten schilderen.

Als het weer aan de noordkant van de Mont Blanc te slecht is, kan ik altijd nog door de Mont Blanc-tunnel naar Italië rijden, waar het misschien beter is.
Eerst maar eens zorgen dat ik met mijn ongetwijfeld verdachte metalen kistje door alle controles op de vliegvelden kom. En oppassen dat ik niet weer een zakmes in mijn handbagage heb.

No comments: