23 February 2011

Vuurtoren op Vlieland

Toen ik vorig weekend op Vlieland was heb ik ook nog even anderhalf uur buiten zitten schilderen. Het was koud, met een harde wind, maar ik zat gelukkig in de luwte van het bos achter het dorp, op een hoge duin, vanwaar ik uitzicht had op de vuurtoren.

De schilderkist die ik nu altijd gebruik (deze) bevalt uitstekend, behalve dat het wel een enigszins groot en vooral zwaar exemplaar is. Dat geeft niet als je niet ver hoeft te lopen, of als je met de fiets of met de auto bent, maar als je wel eerst drie kilometer moet wandelen voordat je op een schilderachtig plekje bent, of als je met niet-te-zware tassen op vakantie wilt, is het handig om een lichter (en iets kleiner) exemplaar te hebben. Vandaar dat ik de afgelopen weken zo nu en dan even bezig ben geweest met het maken van een lichtgewicht schilderkist (inderdaad, schilderkist 5.0). Die zie je hierboven.
Hij deed het.

No comments: