20 February 2011

Vlieland

Dit weekend liep ik over ijskoud, winderig Vlielands strand. Al na dertig meter vond ik een brok van een soort vettig, zeep-achtig wit spul:

Na een stuk of tien seconden besloot ik dat het wel paraffine zou moeten zijn, volgens mij is dat een bijproduct in de olieindustrie (en inderdaad, volgens Wikipedia). Ik heb er dus een stukje van meegenomen om te proberen er een gaatje in te boren, om daar een lont doorheen te trekken en aldus een kaars te maken.
We zullen zien.

Ik had natuurlijk snel een heel GROOT blok paraffine gevonden, om zo'n groot mogelijke kaars te maken; het duurde wel een aantal kilometers door mul zand lopen voordat ik bij mezelf dacht: waarom neem je niet gewoon een klein stukje mee, in plaats van het dikste blok dat er ligt?
Binnenkort dus hier: een zelfgemaakte kaars.
Kaarsje.

No comments: