16 June 2009

Vroeg

Vandaag was ik dus met M. op allerlei plaatsen in Drenthe. We zagen de zon opkomen, die daarna direct verdween achter steeds dikkere bewolking, die overging in een ontzettende regenbui van zo'n 2.5 uur! Daar hadden we niet op gerekend. Gelukkig verzachtte de koffie + appeltaart in Borger veel, en 's middags bleek het heerlijk weer te worden.

Ik heb nog even - met niet al te best resultaat - zitten schilderen, maar ik had veel last van de zon, stekende horzels en een behoorlijke vermoeidheid (de wekker stond zoals gezegd op 3.00). Schildert niet héél goed, met maar twee uur slaap.
Toch was het heerlijk om de hele dag buiten te zijn. Hier wat foto's.

Na een poosje schilderen had ik het gevoel dat ik in de gaten gehouden werd. Ik keek over mijn schouder en zag dertig meter verderop een dode boom, met daarin tientallen vogels die mijn richting op zaten te kijken... het is dat de zon scheen, anders was het behoorlijk naargeestig geweest:

Hier nog een paar bijzondere rupsen:


De mooie kleurtjes van de dopheide:

En nog een zeer grote rups (klik aan voor een vergroting!)

No comments: