11 June 2009

Krabben zoeken op de Hebriden

In november van het jaar 2007 was ik met mijn goede vriend M. een tocht aan het maken over de Hebriden- zie de link in het rijtje hiernaast! (Of klik hier)
Op die tocht hebben we natuurlijk weer op heel wat plaatsen aan de kust gezocht naar krabben (en -schilden en -scharen). Zie hieronder een paar foto's.

Je kunt mij gerust een paar weken langs dit soort kusten laten struinen, ik vind dat echt schitterend. Mooie rotsen, golven, visbakken, scheepskabels, dode vogels, vissen, mosselen, verroeste delen van al lang vergane boten, zeewier, aangespoelde balken, kistjes, planken, plastic, krabben en alles met de heerlijke geur van de zee er bij.

Als je echt eens heel wat mooie onderdelen van krabben zou willen vinden (en wie wil dat niet ;-) moet je gaan kijken bij een vis- of krabverwerkend fabriekje aan de kust (op de onderste foto - waar de schapen heen rennen). Alle mooie delen van de krabben worden daar gewoon de achterdeur uit gekieperd. Schilden & scharen voor het oprapen.


Ik zal hier eerlijk bekennen dat ik de Nederlandse kusten helemaal niet zo veel aan vindt. Voor mensen die van zonnebaden houden is het prettig dat we zachtgeel zand hebben, maar geef mij maar honderden kilometers rotskust!

No comments: