20 November 2006

Gierzwaluw

Afgelopen zomer stond ik op een soort kunstbeurs in Oudeschans, waar ook een man stond die allerlei schilderijlijsten verkocht. Ik vond een paar mooie gouden lijstjes die ik misschien wel eens zou kunnen gebruiken voor een klein schilderijtje. Een paar weken later was ik in Westerwijtwerd, ik zou daar gaan exposeren in de molen. We liepen ook even naar de kerk om te kijken of daar ook nog wat schilderijen zouden kunnen staan. Opeens ontdekte ik een prachtige dode gierzwaluw die in de toren op de grond lag. Ik vond een stuk papier dat ik om het vogeltje heen wikkelde en nam hem mee naar huis.

klik aan voor een vergroting
Twee dagen later begon de expo en de zwaluw kwam -in zo'n gouden lijstje, waar hij gelukkig net in paste- op een prachtige blauwe muur te hangen.
Goud en donkerblauw, soms toch wel een hele mooie combinatie.

No comments: