03 October 2011

Uien

Ik ben bezig om een schilderijtje met uien te maken. J.H. kwam hier onlangs aan, met een paar ongetwijfeld zelfgekweekte uien, die hij hier ergens in de schuur over een plank hing. Waarschijnlijk bedoeld voor in de uiensoep, maar ik zag elke keer dat ik er langs liep, dat ik er stukken meer van zou genieten als ik ze zou gaan schilderen. Nu was er dus eindelijk tijd om er mee bezig te gaan.

Het is nog maar half af, maar zoiets wordt het dus; een nogal trompe l'oeil achtig geheel (en nee, ik ga er niet de titel trompe l'ui aan meegeven, dat zou weer teveel voor de hand liggen). Als het af is, zou het enigszins moeten lijken alsof de uien bij de lijst in geklemd zitten.

Volgens mij wordt het wel wat.

3 comments:

david said...

haha, erg cool. die bovenste twee zijn alvast prachtig gelukt.

hadewey said...

Wat mooi weer!

Erik van Elven said...

Veelbelovend!