09 October 2011

Krabbenvangen in Zweden

Terwijl M. bezig was met een visvangproject, heb ik met D. een eind over de rotsen geklommen op zoek naar mooie natuur, schitterende foto's, bijzondere aangespoelde rommel... en natuurlijk was ik op zoek naar een geschikte plek om even bezig te gaan met Krabbenvangen!

Voor de mensen die zich wel eens afvragen waarom dit weblog Krabbenvangen heet, hier een paar foto's:

Wat is er mooier dan over de rotsen te lopen, in het helder water kijkend, op zoek naar prachtige dieren, met een koele bries om het hoofd en een paar Scandinavische vakantiedagen voor de boeg? Weinig.

De krabbenoogst was wat wisselend. Het varieerde tussen dit formaat (5 cm):

... en deze kleine meneer (0,5 cm):

Ik hoop een dezer dagen tijd te vinden om een filmcompilatie te maken van onze Zweedse belevenissen.
Misschien had ik dit al gezegd, maar ik had op deze plek (ik heb het hier nog steeds over het zeer kleine haventje Skalhamn, dat je nergens in een reisgids zult vinden) wel twee weken willen blijven. Ik zou er graag vier hele dagen schilderen, vier dagen tekenen, twee dagen over de rotsen klimmen, aangespoelde rommel doorzoeken en krabbenvangen, drie dagen meehelpen met M's visvangproject (hij wil al jaren een vis vangen die groot genoeg is om op te eten, maar het wil nog niet zo lukken), twee dagen fotograferen... en nog een dag of drie gewoon genieten, zonder ergens mee bezig te zijn.
Ik had het dus ongelofelijk druk in die dikke halve dag dat we er geweest zijn.
Wat doe je er aan.

1 comment:

Maarten Westmaas said...

Twee weken! Ik ga mee. Ik zal een gerookte makreel meenemen want dat vissen wordt niks met mij.

M