23 August 2011

The Turin Horse

Mensen die deze film nog willen gaan zien, moeten dit niet lezen.

Gisteravond ben ik met D. naar de film The Turin Horse geweest. Zie hieronder de trailer waarin vrijwel niks gebeurt:



Ik had in de beschrijving gelezen dat deze film gaat over 'een huisje in de mist, waarin een vader en een dochter wonen, met een ziek paard. het begint steeds harder te stormen...'
Wat een bijzondere zwart/wit-film, er gebeurde namelijk nauwelijks iets meer dan je hierboven in de beschrijving gelezen hebt... maar hij duurde wel 2.5 uur! Hieronder een paar plaatjes.



Het paard wilde niet meer voor de wagen, toen hielden de houtwormen na 58 jaar op met knagen, toen bleek de put opgedroogd... en het ging steeds harder waaien.
Heel lang, heel grimmig, heel bijzonder.

2 comments:

D. said...

"Bijzonder"? Ik vind dat je je nog mild uitdrukt, Rutger. Bijzonder zonde van je tijd, hoewel het wel een hele ervaring was om zolang naar zo weinig te kijken.

rutger said...

Ik vond hem ook bijzonder traag, moeilijk om uit te zitten zelfs, maar geen zonde van mijn tijd, hij zit nog steeds behoorlijk in mijn hoofd.