26 August 2011

Koeien bij een sluisje

Gisteren heb ik fijn buiten gewerkt, met olieverf, waterverf & een vulpen vol met Noodlers Ink. Ik heb veel schetsen gemaakt, hierboven een wat grotere tekening (35 x 25 cm ongeveer). Klik 'm aan om hem beter te zien.

Het lijkt wel een kleurplaat, en dat is het ook, want ik ben van plan om er met aquarelverf kleur aan toe te voegen. Binnenkort hier te zien - als ik het niet helemaal verpruts.
Het sluisje hierboven heb ik weer uit de losse hand getekend, zonder liniaal natuurlijk en zonder potloodschets. Eerder op de dag heb ik een tekening van een kerktoren gemaakt, waar ik wél eerst een potloodschetsje van gemaakt heb, maar toen ik daar met pen overheen ging tekenen werd het helemaal niks. Ik ga dan veel te veel die potloodschets overtrekken in plaats van echt tekenen.

No comments: