26 October 2009

Deventer

Afgelopen weekend was ik met H. in Deventer. We hebben de binnenstad van noord tot zuid en van oost naar west doorkuist op een heleboel wandelingen, bij zon en regen en bij de fraaie nachtelijke verlichting van de straten en pleinen, langs restaurantjes, antiekwinkels, boekenkelders, 16e eeuwse panden, oude stadsmuren en natuurlijk langs de rustig voortstromende IJssel.


Een prachtig neergezet bakje patat!

We hebben het vogeleiland gezien, waar ik zelfs een helemaal spierwitte pauw zag, door de Walstraat met alle mooie winkeltjes gelopen, het speelgoedmuseum bezocht, op behoorlijk wat plekken koffie + appeltaart genuttigd en natuurlijk een lange wandeling gemaakt door de uiterwaarden van de IJssel.



In een winkel met tweedehands boeken zag ik de onderstaande Engelse pocket staan: Henderson The Rain King - natuurlijk geweldig voor een Counting Crows-liefhebber zoals ik.


En ik heb ook nog een dik uur zitten schilderen, tot het te hard begon te motregenen. Later wat foto's daarvan.

No comments: