01 September 2009

Vogelhut (II)

Vanmorgen zijn M. en ik dus bezig geweest met het tot 'De Vogelhut' gebombardeerde vervallen oude schuurtje in het bos. We moesten ons een weg banen door manshoge brandnetels en nog veel grotere andere planten, met een aantal oude planken, wat gereedschap en stukken dekzeil om vijvertjes te maken voor de vogels.


Op de Vogelhut groeiden al een heleboel planten, en iemand had er ooit een clematis bij geplant die al voor aardig wat camouflage zorgde. In het midden zetten we een oud tafeltje dat we daarvoor hadden meegenomen, en na een paar uurtjes graven, zagen en schroeven waren we wel ongeveer klaar. Hieronder zie je het fraaie interieur:


Het plankje voor het raam is handig om je fototoestel op te leggen (op een zak met rijst voor de stabiliteit). Op deze foto's zijn de ramen nog open, maar die hebben we allemaal vrijwel helemaal dichtgetimmerd, op wat gaten voor de fototoestellen na.
Zoals ik wel eens eerder heb gezegd, is M. nog een stuk fanatieker in dit soort dingen dan ik: ik weet zeker dat hij er de komende winter met veel plezier urenlang in de vrieskou gaat zitten, wachtend op allerlei mooie vogels die er tevoorschijn zouden kunnen komen.


Het eindresultaat:


Tegen een uurtje of twee zijn we naar een dierenwinkel geweest, waar M. een ontzettende hoeveelheid vogelvoedsel en vetbollen heeft gekocht:

Hou Krabbenvangen in de gaten de komende maanden, mocht het nu inderdaad een fantastische plek zijn voor vogelfoto's, dan schroef ik natuurlijk een keer de telelens op de Canon en ga ik M. een middagje vergezellen.

1 comment:

Jacob said...

Te gek zeg, ben benieuwd naar de vogels.