23 September 2009

Parkieten

Ik had al eens gezien dat er in de kinderboerderij hier in de buurt schitterende vogeltjes te bewonderen zijn; parkieten, kanaries, kakatoes en meer waar ik de naam niet van weet. Ik vermoedde dat als er een vogeltje dood ging, die regelrecht in de container gemikt zou worden, en dat beaamde een verzorger toen ik hem daar naar vroeg. Ik stelde voor dat hij me de volgende keer even zou bellen als er weer een vogeltje overleden was. Hij schreef mijn naam en telefoonnummer op een briefje en deed dat in zijn portemonnee. Dat was inmiddels al weer maanden geleden. Ik ging er al van uit dat het briefje kwijt was, maar vorige week én deze week kreeg ik een telefoontje dat hij een dode parkiet voor me had! Zie de foto's hieronder, wat een superschitterende beestjes!
Ik heb ze ingespoten met een conserveermiddel waardoor ze de komende weken helemaal gaan uitdrogen. Daarna zal ik eens proberen er een schilderijtje van te maken.



No comments: