22 April 2011

Gekraagde roodstaart

Klik aan voor een vergroting
Woensdagavond laat werd er hier een prachtige gekraagde roodstaart afgeleverd [dankjewel WP!] aan de voordeur, die zich ergens bij Middelstum te pletter had gevlogen. Donderdag om 13.00 kon ik beginnen het mooie diertje te schilderen en om ongeveer 18.00 was ik er mee klaar.
Wat een mooi beestje, en over het schilderijtje ben ik ook erg tevreden.
Zie hieronder een aantal foto's van het schilderproces.


Je ziet dat er boven het vogeltje nog wat ruimte is, daar wil ik nog wat letters schilderen, over een paar dagen - dan is het droog genoeg om dat te doen. Dan komt het er zo uit te zien:

O ja, als er hier nog vogelkenners zijn: dit is toch inderdaad een gekraagde roodstaart, en geen zwarte roodstaart?

3 comments:

Gelkinghe said...

Volgens iemand die het weten kan:
http://geertsines.wordpress.com/
- en die ik ernaaer vroeg, is het een gekraagde roodstaart en wel een mannetje in lentekleed.

rutger said...

Dank.
Mooie foto's maakt die Geert.

Puttertje said...

Mooi en instructief. Als ik ooit werk maak van mijn voornemen te gaan schilderen, dan ga ik bij jou te rade.