27 December 2010

Schaatsen op het Schildmeer

Pas gisteren heb ik voor het eerst geschaatst, en het was weer eens prachtig!

Dik ingepakt en klaar voor de strijd
Ik was met wat mensen op het fraaie ijs van het Schildmeer in Groningen, waar een mooie baan was geveegd. Het ijs was uitstekend. Hier en daar een klein hobbeltje en ik heb een paar duidelijke scheuren gezien, maar niks bijzonders; 99% was prachtijs. Omdat ik nog niet eerder had geschaatst deze winter heb ik het rustig aan gedaan, maar toch al weer twintig kilometer gereden! Het blijft een prachtige bezigheid.
Bijzonder, dat het al weer de derde winter op rij is dat dit kan!
De twee foto's hieronder zijn zelfs nog maar genomen op het stukje naar het meer toe en dus niet van de uitstekende brede baan die daar geprepareerd was.


Het was natuurlijk eigenlijk ook erg mooi weer om te zitten buitenschilderen. Hopelijk binnenkort.

No comments: