28 January 2010

Stilleven met appels

Net (ongeveer) af: een stilleven met appels en hazelnoten. Ik merk dat het goed en leerzaam is om weer eens zo bezig te zijn, hoewel het schilderij misschien een tikje ouderwets is geworden. Misschien ga ik nog wel een of meer stillevens maken. Ik heb dit geschilderd met de kleuren phtaloblauw, alizarin crimson-rood en geel, en wit. Tenminste, dat was aanvankelijk mijn bedoeling. Ik kwam er na een poos achter dat toch de tube met vermiljoen (oranje) tevoorschijn moest halen om mooie felrode tinten te kunnen maken, en die zaten er nogal wat in de appels.

Het schilderij is inculsief lijst zo'n 35 x 60 centimeter.

3 comments:

Anonymous said...

Ik vind hem helemaal niet ouderwets, door die blauwe ondergrond en die bakstenen! Mooie kleuren!

Edo said...

Rutger, hardstikke gaaf! Vooral de appel linksboven. Edo

Edith said...

Je hebt helemaal gelijk. Je zou dit veel vaker moeten doen! Het is prachtig.