10 July 2009

Ochtendlicht op een berk

Afgelopen maandag ben ik dus de hele dag buiten aan het schilderen geweest, maar ook dinsdag was ik 's ochtends even 'in het veld' bezig: ik was weer met M. de Drentse hei op. We waren niet zo extreem vroeg als twee weken geleden (toen stond wekker op 3.00 uur!); ik hoefde pas om 5.00 uur 's morgens bij M. te zijn.
Om 5.50 liep ik al met kletspoten (natte voeten) op zoek naar een geschikt onderwerp om een buitenschilderijtje aan te wagen. Ik vond een berk.
Doordat de aarde beweegt, verschoven de schaduwen snel over de boom, maar ik heb geprobeerd om er zo snel en goed mogelijk iets van te maken. Ik ben er nog niet tevreden over, nog maar eens aan verder prutsen dus, maar hier een plaatje van de de situatie:

Het was eigenlijk een stuk kouder dan ik had gedacht - kwam natuurlijk ook door twee uur lang in de wind stilzitten met natte voeten. Toch blijft het prachtig werk, dat buitenschilderen.

No comments: