02 July 2008

Tuintafel

Vanochtend ben ik direct verder gegaan met het bouwen van de tuintafel. Het werd een warm klusje, want rond een uur of tien liep het al tegen de 30 graden bij ons achter het huis, maar na een paar uurtjes was ik er mee klaar. Hieronder een aantal foto's, ook van gisteren toen ik er mee begon.





Het was mijn bedoeling om een tafel te maken met een dun blad en heel erg massieve poten. Ik geloof dat dat wel gelukt is. Die tafelpoten zijn gemaakt van steigerplanken die ik nog over had. Het blad is van 'Hemlock'-planken die ik heb gebruikt als buitenbekleding van mijn atelier.


De plannen zijn tijdens de bouw toch nog wat gewijzigd: eerst zou de donkere balk (hieronder) niet onder het blad komen, maar voor de stevigheid heb ik die er toch in geschroefd en gelijmd.


Ik ben erg benieuwd hoe deze tafel er na een jaar uit ziet. Het Hemlock is heel goed behandeld en goed gedroogd hout, de steigerplanken waren nogal goedkoop, niet goed droog en doordat ze maanden bij mij in de schuur hebben gelegen, ook nogal verschimmeld. We zullen zien.


Vanmiddag was de tafel dus klaar en vanavond zag 'ie er al zo uit:


Alsof hij er al jaren staat.

No comments: