27 July 2008

Schilderen op Schiermonnikoog

Afgelopen week waren we twee dagen op Schiermonnikoog, alwaar ik twee keer met de schilderkist aan de kust hebben zitten werken. De eerste keer begon ik toen de zon al bijna onder ging. Hier wat foto's van de tweede keer, toen ik op het wad zat met opkomend water... gelukkig was ik ongeveer klaar voordat het water me bereikt had.




Ik had een paar zware stenen gevonden waar ik een prima stoeltje mee kon maken.


De kleine basaltblokken op de voorgrond had ik iets anders neergelegd dan ze lagen. In de verte zie je de watertoren (voormalige vuurtoren?) van Schiermonnikoog.


Hieronder het eindresultaat waar ik trouwens nog wel even mee verder ga. Het gras is nog wel erg verzadigd en het zand tussen de basaltblokken kan hier en daar nog wat licht gebruiken. Dacht ik.

2 comments:

Anonymous said...

Waanzig mooi, dat zand zo dichtbij met dit perspectief. Groothoek-ogen Rutger!

rutger said...

thanks!