27 March 2008

Oud beukenhout

Een aantal jaren geleden zag ik dat er naast ons huis een aantal jonge beuken werd omgezaagd. Ik heb toen gevraagd of ik daar een paar stukjes van mocht hebben.


Inmiddels lag dat hout er al wel weer vijf jaar, de hoogste tijd dus om te redden wat er nog te redden viel. Ik ben met twee van die stammetjes naar een houtzager gegaan, die ze voor 27.50 euro in plankjes van 12 mm. dik heeft gezaagd. En waar ik op hoopte was gebeurd: er was een soort schimmel in het hout getrokken die er een ontzettend mooie structuur in aangebracht heeft. Prachtig! Moet je zien:



Het hout moet nu een half jaar drogen en dan kan ik er mee aan de slag, om kastjes te bouwen, (weer) een nieuwe schilderkist en allerlei meubels. Ik zie al lang aankomen dat ik er niet genoeg aan heb, binnenkort dus maar weer naar de houtzager om de rest van de stammetjes ook heen te brengen.

No comments: