13 February 2007

Natural History - Washington

De keren dat ik in Washington ben geweest, heb ik steeds veel tijd doorgebracht in de fantastische musea die er daar te vinden zijn. Tussen het Capitool en het Washington Monument ligt een strook land van misschien wel anderhalve kilometer lang, met daaraan een heleboel indrukwekkende musea op het gebied van kunst, natuur, geschiedenis en wetenschap.
Hierboven zie je in welke musea ik het meest ben geweest, de andere (linksonder) ben ik niet eens echt aan toe gekomen. Prachtige gebouwen, ongelofelijke collecties en alles gratis toegankelijk!
Het National Museum of Natural History was een van mijn favorieten.

Een héél groot gebouw vol met fossielen, opgezette dieren met erg mooie muurschilderingen er achter, nagemaakte dinosaurussen, gesteentes, botten, ik herinner me zelfs een doormidden gezaagde meteoriet. Daarbij kon je zien dat die uit één groot brok metaal bestond. Een groot genoegen om daar uren in rond te dwalen, dan koffie met appeltaart te nuttigen om daarna een ander fantastisch museum uit te kiezen dat er direct naast lag!

No comments: