19 April 2010

Gegrondverfd

Over iets minder dan een week ga ik met twee collega's naar het schitterende Deense eiland MON, om een aantal dagen heel hard te gaan schilderen en tekenen. De komende dagen moet ik dus zorgen dat ik genoeg verf, penselen en paletten heb, en ook genoeg plankjes om op te schilderen. Daar ben ik vandaag mee bezig geweest:

Ik neem niet al deze plankjes mee; de helft ongeveer. Ik heb ze gegrondverfd met een soort oker/grijzige kleur (acrylverf), waar ik dan buiten (onderaan de Deense kliffen) met olieverf op ga schilderen.
Voor de mensen die niet weten hoe mooi Mon is volgen er hier een paar foto's.





3 comments:

Annette said...

Wat voor paneeltjes gebruik je als ik vragen mag?

tera said...

Wat grappig, ik wou precies hetzelfde vragen! Ben met een schildercursus bezig, en daar schilderen we met acryl op papier en dat vind ik maar onhandig. Ben dus ook wel benieuwd welk hout geschikt is om op te schilderen.

rutger said...

Ik schilder (bijna) altijd op masonite, dat is een soort keihard watervast verlijmd plaatmateriaal, helemaal houtwormbestendig en gaat volgens mij makkelijk 100+ jaar mee.
Het probleem ervan is dat je het lang niet overal kan krijgen.

Als het voor gewoon oefenen is, kun je prima op MDF schilderen, maar dan moet je het wel grondverven (twee keer oid). MDF is in allerlei diktes te koop, maar de 4 mm dikte van bijvoorobeeld de GAMMA (60 x 120 cm) is mooi glad. Die zou ik nemen als ik jullie was. Laat het daar direct maar in kleine plankjes zagen.