15 April 2009

Pergola

We hadden in de tuin een plek over die me uitermate geschikt leek om er een pergola neer te zetten. Ik ben dus vanmiddag even naar de bouwmarkt gegaan om wat palen te halen om er een te gaan bouwen. Ik wilde er ook een grondboor bij huren voor 3,70 euro per dagdeel, maar toen bleek dat een nieuwe grondboor slechts 10 euro kostte heb ik direct maar zelf een aangeschaft. Die heb ik vast nog wel twee keer nodig, de komende vijftig jaar.

Thuisgekomen heb ik direct de gaten geboord, de palen er in gezet en met nog wat ander hout dat ik nog had de pergola gebouwd. Vlak daarnaast stond al een oude klimroos, die door zijn pergolaloze bestaan gedwongen was om recht omhoog te groeien. Die heb ik er wat tussendoor gevlochten.

Ik heb mijn best gedaan om er een beetje een Japans tintje aan te geven - zie de uiteinden van het horizontale bovenstuk!

1 comment:

Arjen said...

Ziet er mooi uit Rutger!
Heeft de roos eindelijk iets om tegenop te klimmen na al die pergaloloze jaren..