13 May 2008

Kliffen schilderen

Op woensdag 30 april heb ik 's ochtends in Denemarken mijn schilderkist versie 3.0 in mijn tas gestopt, waarna mijn collega P. en ik langs de kliffen naar beneden geklommen zijn over de trap met de 900+ treden... om te proberen met een fraai schilderijtje weer naar boven te komen!


Ik had een aantal paneeltjes bij me, maar deze kliffen leken me nou echt een onderwerp om op een 'hoog' plankje te schilderen. Het weertje was fantastisch, zo'n twintig graden en er was verder niemand te zien: we hadden alle kliffen op Møn voor onszelf! P. begon het uitzicht naar links (als je van de trap af komt) te schilderen, ik koos juist voor de andere kant omdat die een nog-indrukwekkendere hoogte heeft. Daardoor moest ik wel weer tegen de zon in schilderen.


Ik heb hier met rood aangegeven welk deel ik zou gaan schilderen.


Na een poosje had ik een goede plek gevonden. Nog wat later had ik eindelijk de stoel stabiel staan, en ik had het zo uitgemikt dat ik een grote steen naast me had liggen om wat verfspulletjes op te leggen. Daarna probeerde ik de verhoudingen met een houtskooltje neer te zetten en het geduld op te brengen om de kleuren goed te mengen, waarna ik heerlijk 2.5 uurtjes in de zon heb zitten schilderen!




En hieronder het resultaat, waar ik erg tevreden over ben. Ik sta open voor kritiek.


Deze versie van de schilderkist voldoet trouwens prima, al ben ik van plan om nog eens een vierde te maken van ontzettend mooi hout - bijvoorbeeld van die mooie beukenplankjes die ik laatst heb laten zagen.

2 comments:

René PleinAir said...

Wow indrukwekkend!

Eene een heuse titanium stalen schilderkist, die kun je zo naar beneden pleuren, denk ik.

Ben wel benieuwd naar P.'s resultaat, kan niet zo gauw een link vinden.

Wat me nog het meest opvalt is hoevaak je iets verkleind, bijna overal zet je -tje achter. ;-)

rutger said...

Die schilderkist gewoon van hout met dun aluminium erover (ook een zelfmaakproject) en verder is het ook maar een klein kistJE eigenlijk, en ook een klein schilderijtje, maar als ik ook over de 'klifjes' in Denemarken begin moet je het direct weer zeggen! :-)