19 May 2008

Anloosche diepje II


Hier zat ik dit weekend te schilderen! M. wist allerlei geweldig mooie plekjes in Noord-Drente, in de buurt van Schipborg & Anloo, het leek het Amazone-gebied wel. Heel veel varens en klimplanten langs een stroompje dat tussen de bomen doorkronkelde.

Het groen lijkt misschien wat té felgroen, maar bij bewolkt weer is het ook echt heel erg verzadigd.

Na een kort poosje schilderen.

Dit keer had ik geen groot rotsblok naast me liggen om allerlei spulletjes op te leggen, maar mijn oude Zwitserse legerrugzak voldeed ook prima.

Het -nog niet helemaal voltooide- schilderij! Ik denk dat ik er hier thuis nog even mee bezig moet: vooral met die bomen in de achtergrond. Je kunt het plaatje aanklikken voor een vergroting.

1 comment:

Anonymous said...

Rutger, wat een mooi schilderijtje! Ik vind de achtergrond wel goed, de voorgrond juist wat minder.
Lijkt op een soort bruine waterval alsof het water naar beneden valt. Verder wel erg mooi!