02 January 2014

Asperges

Ik geloof dat ik dit nog niet had laten zien: een stilleven met asperges dat ik vorige zomer geschilderd heb.

Na een paar dagen met voorbereidingen bezig geweest te zijn, heb ik op een ochtend asperges, aardappels en eieren gekookt, en die met ham zo mooi mogelijk op een bord neergelegd - waarna ik er heel hard mee aan het schilderen gegaan ben.
Ham is bijvoorbeeld na één uur nog heel mooi roze en glanzend, maar ziet er 's middags al niet zo lekker meer uit, en de dagen daarna al helemaal niet meer. Dat moest dus eerst.

3 comments:

Jennifer said...

Hey Rutger wat heb je een leuke blog!! Waarom zet je dit niet op facebook? (dan zien veel meer mensen het lijkt me)

rutger said...

Ik hou (nog) niet zo van Facebook.

Jennifer said...

dat snap ik, gaat vast ook niet komen dan)) maar zonde dat zo weinig mensen dit zien vind ik. Ik vond je naam trouwens in de atelier, geweldige tekeningen en ook je stillevens vind ik prachtig!
Ik houd niet zo van een google account dus ga even uitzoeken hoe ik me kan abonneren op je blog, groetjes Jennifer!