27 June 2010

Zonlicht op de weg

Zonlicht op de weg - Rutger Hiemstra 2010
Afgelopen donderdag heb ik ergens bij Peize op een landweggetje zitten schilderen. Ik zag een aantal mooie schaduwen van de bomen op de weg vallen. Helaas kon ik niet in de berm zitten, doordat die schuin naar beneden liep, dus ik moest met het stoeltje op het asfalt gaan zitten. Gelukkig kwam er niet veel verkeer aan. Ik hoefde slechts drie keer mijn schilderkist op te pakken en de stoel aan de kant te schoppen zodat er een brede traktor langs kon.
Ik heb er nog niet echt goede foto's van gemaakt, maar zo ziet het schilderijtje er dus ongeveer uit:

Verder is mijn expo in de molen nu afgelopen, na twee erg leuke weekenden (oa bovenstaand schilderijtje is verkocht), en morgenvroeg reizen we af naar Denemarken voor een week. Veel plezier gewenst hier met het mooie weer!
Als het nog gaat onweren: probeer eens (op een veilige manier) bliksemfoto's te maken! Als je mij een gelukte bliksemfoto mailt dan plaats ik hem hier op krabbenvangen.
Tot volgende week!

2 comments:

Unknown said...

Hoi Rutger,
Leuke schilderijen maak je. Ik kijk regelmatig op je website of weblog. Ik maak zelf altijd lijsten om mijn schilderijen heen, maar laatst zag ik bij een collega schilder ook dergelijke lijsten, op internet. Kun je mij vertellen hoe je aan deze lijsten komt?
Groetjes, Maaike van Veen

Anonymous said...

dankjewel.
ik heb een paar jaar geleden wat spullen overgenomen van een lijstenmaker, zodat ik nu zelf bij een groothandel lijsthout kan kopen om het zelf in elkaar te zetten.
als je graag die lijst wilt, moet je denk ik naar een lijstenmaker, dat is denk ik het handigst.