07 December 2009

Beest in Kroatië

Ik ben niet zo snel bang voor dieren die je buiten tegen kunt komen, maar toen ik bij het inpakken van de tent in Kroatië deze vier-centimeter grote en 28 poten tellende razendsnelle gekleurde megapissebed langs mijn handen zag rennen, deed ik van schrik wel even een stap achteruit. Heel bijzonder. Altijd maar goed dat je dit soort dingen meestal pas ziet als je de tent alweer aan het inpakken bent. Klik die onderste foto maar eens aan.


Ik bedenk me nu net, dat ik misschien nog wel nooit de foto van de levende schorpioen heb laten zien, die ik aan het eind van een kampeervakantie in Frankrijk onder mijn matje vond! Hou je tegoed.

3 comments:

miek said...

Grappig, ik wist niet dat het een pissebed was. Ik woon in Frankrijk en zie ze regelmatig in huis. Heel enge beesten.
groet Annemieke

rutger said...

Het is vast ook geen pissebed hoor, maar daar vond ik het wat op lijken.
Geen idee wat het wel precies is.
Jouw omschrijving 'heel enge beesten' klopt aardig goed.

Unknown said...

Een beetje laat,maar ook net tegen gekomen aan mijn vakantiehuis in Kroatië. Dit is een spinduizendpoot. Ongevaarlijk, maar een steek kan wel pijnlijk zijn.