07 April 2008

Schilderen in Drenthe (II)

Een paar dagen geleden meldde ik al dat ik met M. op zoek was naar mooie plekjes om te schilderen in Noord-Drenthe. Hier weer een van de schilderijtjes (lees: oefeningen) die ik daar ter plekke gemaakt heb. Als de temperatuur beneden de 10 graden komt wordt het noodzakelijk om er een regenjas bij aan te doen, daarin heb je het na uren stil zitten nog aardig warm.


Ik had een mooie eik met indrukwekkende wortels met mos gevonden, een leuk onderwerp om eens even mee bezig te gaan.




Een paar dagen later heb ik er thuis nog even aan verder zitten werken, en nu ziet het er ongeveer zo uit:


Dit is een nogal matige foto die ik net bij lamplicht heb gemaakt, vooral de hoek rechtsonder is veel te roodachtig, maar hier en daar zitten er wel aardige stukjes in. Misschien binnenkort een betere foto.
Ik heb trouwens die dagen nóg een studie gemaakt, terwijl het begon te regenen. Dat schilderijtje heb ik toen afgeraffeld, maar niet voordat ik zo goed mogelijk de kleur van 'gras in de regen' had gemengd.
Ook daarvan binnenkort foto's.

No comments: