14 September 2014

Schotland

Een half jaar geleden heb ik een internetradiootje gekocht, waarmee ik nu tijdens het schilderen steeds BBC radio 2 uit de speakers hoor komen. Zeer geweldig! Naast de muziek en presentatoren met prachtig Engels accent, hoor ik elk half uur het nieuws, weer & verkeer:
In London, there's another queue on the M8 southbound near Sevenoaks ... en meer van dat soort dingen. Het doet met elke keer denken aan de dagen dat ik in Engeland, Schotland, Ierland en op de Hebriden ben geweest.

Heel belangrijk dezer dagen in Great Britain: het Schotse referendum. Moet Schotland zich afscheiden van het United Kingdom en zelfstandig worden? Ik heb geen idee. Het landschap zal er waarschijnlijk hoe dan ook hetzelfde uit blijven zien: schitterend dus. Hier nog een paar foto's van de keer dat ik met mijn goede vriend M. aan het rondrijden was (we sliepen ook elke nacht in de auto - gewoon even de stoelen naar beneden draaien).



En hieronder zie je me bezig met het maken van een buitenschilderijtje, toen we moesten wachten op de boot naar de Hebriden. Halverwege de eerste hagelbui had ik het af, en even later vertrok de boot. O ja, hier kun je een verslag lezen van die trip, waarop we een bijzondere ontmoeting hadden met een Schotse indiaan(!).


No comments: