19 March 2014

Betalen met een schets

Op weg naar Noorwegen moesten E. en ik nog een uurtje wachten bij de veerboot. Na even zoeken vonden we een Thais restaurantje om wat te eten. Ik heb natuurlijk snel het schetsboek tevoorschijn gehaald om wat te tekenen voordat het eten klaar was.

De jonge eigenaar kwam even kijken, en riep ook zijn vrouw om te laten zien wat ik aan het maken was. Na een poosje kwam hij een foto van de schets maken, waarna ik hem voorstelde om de (niet super-bijzondere) tekening te ruilen tegen het voedsel. Dat vond hij een heel goed idee.
 
Ik heb toen de twee bladzijden uit mijn schetsboek gesneden met mijn zakmes, en ik kwam er achter dat het ruilen van een tekening tegen een maaltijd vrijwel net zoveel voldoening geeft als het verkopen van een duur schilderij.



No comments: