15 February 2014

Nog een brander

Onlangs was ik met E. aan het kamperen in Noorwegen (november vorig jaar). Op één van de avonden dat we bij een klein vuurtje zaten, viel het hem op hoe ontzettend handig mijn kleine zelfgemaakte houtbrander is. Je kunt er een compact vuurtje in stoken (de hitte verdwijnt niet direct alle kanten op) en voor water en eten koken is het ook geweldig: je hebt geen gasblikjes meer nodig, maar alleen wat kleine droge takken.

Deze brander heb ik een paar jaar geleden gemaakt. Dat was nogal veel werk. Toen ik dus vorige maand een paar roestvrijstalen bestekbakjes vond, in een goedkope winkel, leek het me wel een leuk project om die om te bouwen tot kleine brandertjes.

Ik heb er een gat in gezaagd, met de flex, en er wat stukjes aluminium aan geknutseld, zodat de vlammen er uit kunnen.








Krijgt E. vandaag op zijn verjaardag. Klik hieronder nog even op de link 'houtbrander'!

No comments: