17 August 2009

Heinrich von Zügel

Toen ik gisteren eens even een aantal van mijn kunstboeken bekeek, kwam ik opeens een afbeelding tegen van de schilder Heinrich von Zügel. Wat kon die man schilderen! Hier een paar plaatjes, maar ik kon geen digitale versie vinden van het schilderij dat ik in mijn boek zag, ik zal daar snel even een foto van maken om hier te laten zien. Hier dus een paar andere werken, die ook niet verkeerd zijn! Prachtige kleuren en lekker schilderachtig, zo moet het volgens mij.




4 comments:

Erik van Elven said...

Mooi zeg
Bedankt voor de tip. Erg schilderachtig.

Erik van Elven said...

Hoi Rutger,

Weet jij toevallig welk boek dit was?
Ben een grote fan van deze stijl van schilderen en zou er graag meer van willen vinden.

Groeten

Erik

rutger said...

ik kan dat wel nazoeken, maar in dat boek stond maar één plaatje.
Je kunt beter even op internet zoeken, daar vind je veel meer.

Erik van Elven said...

Ok, bedankt. Ik heb op internet inderdaad al wat plaatjes gevonden maar vroeg me nog af of er een boek over zijn werk is, maar ik begrijp nu dat er maar 1 foto van zijn werk in dat boek stond.
Fantastische stijl van schilderen.