22 July 2009

Krabbenvangen

Je denkt er eigenlijk nooit aan, maar de meeste sloten en riviertjes en kanalen en meren in Nederland zitten vol met krabben en kleine kreeftachtige beestjes! Zie hier de krabben die ik een keer wist te vangen (voor de foto, daarna heb ik ze natuurlijk direct weer in het water gezet) in het noorden van Drenthe. Wat een grote beesten!


Zo moeilijk was het trouwens niet om deze dieren te pakken te krijgen, ze waren zelf uit het water geklauterd, ik hoefde ze alleen maar op te pakken. Klik hierboven op de titel Krabbenvangen voor meer beelden van eh... krabben vangen.

2 comments:

Erik van Elven said...

Cool, vooral de onderste lijkt op een wezen van een andere planeet.

Gelkinghe said...

Ik zal nooit vergeten hoe mijn broertje in 1967 een keer een joekel van een Chinese wolhandkrab uit het water haalde bij Aduarderzijl.