28 May 2009

Vogeltje

Ik kreeg de afgelopen week een telefoontje: er was weer eens ergens een vogeltje tegen een raam gevlogen. Dat beestje heb ik opgehaald en vandaag geschilderd, en het is een vrij fraai schilderijtje geworden, al zeg ik het maar weer zelf. Het formaat is ongeveer 10 x 17 centimeter denk ik. Zie dit: (klik deze eerste foto even aan voor een vergroting)



Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor beestje het is, ik zou denken een Tjiftjaf of een Fitis, of een soort Tuinfluiter oid. Ik zal eens wat mensen mailen die er verstand van hebben.

1 comment:

lideke said...

prachtig schilderijtje! Ik ga voor de tjiftjaf. Heb even in het vogelboekje gekeken en op internet. De kleur van de poten en de gele veertjes op die plaatsen maken het voor mij een tjiftjaf. Ben benieuwd wat de kenners er van denken.