03 March 2009

Motregen bij 6 graden

Vanmorgen was ik vroeg opgestaan, om met M. weer op pad te gaan: Drenthe in, op zoek naar mooie foto's en schilderijen. Daardoor zat ik rond 9:00 op de Kampsheide bij Assen, met de schilderkist op de knieƫn, een paar jassen over elkaar en een paar penselen in de hand. Wat was het een ontzettend donkere, koude en miezerige dag!
Het doel was om een paar jeneverbessen (een soort coniferen) te schilderen. Terwijl ik daarmee bezig was, steeg de temperatuur zelfs van 5 naar 6 graden en begon het langzaam steeds harder te motregenen. Omdat na urenlang stilzitten al vrij koude voeten had en het schilderen ook niet meer zo best ging, besloten we om er rond 14.00 mee op te houden. De jeneverbesstudie was nog niet zo geweldig maar misschien kan ik er thuis nog wat aan opknappen.

Op zoek naar een geschikte plek





De motregen op het schilderij, toen ik het een tijdje op de grond had laten liggen terwijl ik een rondje aan het lopen was om een beetje warm te worden.
Mocht het schilderij nog mooi genoeg worden dan laat ik het hier natuurlijk even zien.

4 comments:

Erik van Elven said...

Ik bewonder je doorzettingsvermogen onder die omstandigheden. Ik zie dat je niet net als ik waterverdunbare olieverf gebruikt :)

rutger said...

ha, nee, dat zou hier niet kunnen, hoewel je er misschien bijzondere effecten mee kunt krijgen in de regen...

hadewey said...

Ik vind het schilderijtje met die druppels erop ook wel erg mooi! Zou je dat niet kunnen schilderen?

rutger said...

Kan wel... maar dat is wel een heleboel werk! Ik ben blij dat ik van dat soort dingen een foto kan maken.