21 October 2008

Visbakken

Vandaag was ik de hele dag met mijn goede vriend M. op stap in Groningen en Drenthe, om te proberen mooie foto's en/of schilderijen te maken. We stonden al om 6.10 uur in het donker in de haven van Lauwersoog te wachten tot het eindelijk zou gaan schemeren.
Omdat het toch nog best lang donker bleef besloten we om eerst maar wat foto's van de mooie visbakken te gaan maken, die we in een van de hallen hadden zien staan.


Na een poosje fotograferen maakte ik een praatje met de man die verantwoordelijk was voor het machinaal schoonmaken van de bakken. Ik vroeg hem bij wie ik zou moeten zijn om zo'n bak te kopen, maar hij zei direct 'neem er maar een mee hoor!'
Dat was heel erg vriendelijk van hem dus ik zocht een mooie gele visbak uit. Ik zag dat M. eigenlijk niet zo'n bak hoefde, maar ik zei tegen hem: 'He M.! Jij wilt zeker die mooie lichtblauwe wel!'
Na een seconde nadenken zei hij:'Eh... inderdaad!'

Zodoende reden we al vóór 7:00 met twee schitterend gekleurde visbakken in de auto rond. Later op de dag in Drenthe ben ik nog aan het schilderen geslagen - daarvan later wellicht nog wat plaatjes. Hier eerst nog een serie foto's van deze geslaagde trip:


Een buizerd met een tak voor zijn hoofd.

Stilstaande trein met voorbijracend bos.


No comments: