20 February 2008

Modelschilderen


Gisteravond weer met een aantal collega's 'modelgeschilderd'. Het was voor mij al weer een tijd geleden dat ik dat op de kunstacademie gedaan had, maar ik was het gelukkig nog niet helemáál verleerd. Sterker nog, ik was zelfs behoorlijk tevreden over dit resultaat:


Deze studie is zo'n 30 x 50 cm


Zo'n schilderavondje duurt drie uur, met nog een kwartiertje pauze ergens halverwege (en het model mag natuurlijk op elk moment even opstaan en de benen strekken als het te vervelend wordt om stil te blijven zitten), dus dat is behoorlijk hard doorwerken. Geen geklets tussendoor, geen muziekje erbij. Zoals mijn collega T. wel eens opmerkte is het echt "honderd meter hardschilderen".

3 comments:

Anonymous said...

Mooi hoor! Weer eens heel wat anders dan je andere onderwerpen, maar zo te zien gaat dit je ook goed af.

Anonymous said...

Mooi Rutger! Kan me voorstellen dat je dit ook wel weer eens heel leuk vindt. Geen zin om wat vaker te doen?

rutger said...

dit was de tweede keer in feite, en zoals het er nu uitziet gaat dit regelmatig gebeuren: 3x per maand.
inderdaad wel boeiend om te doen.